maltepeye daha önce tahta rampaların yapıldıgı yerde beton rampa yapılıyor. insallah öncekinde oldugu gibi ihaleyi deneyimsiz bi sirkete(deneyimsiz diyorum da aslında bir marangoz) vermemislerdir de, dunyadaki önemli profesyonel sürücüler geldiginde utanmadan götürebilelim. zira daniel dhers geldiginde ilk maltepeye gitti adamın ilk lafı who the fuck did build that ramp oldu (bu rampayı kim yaptı aq). bakın bunu ben demedim. söyleyen kişi dünyaca unlu ve bir cok kişiye göre dünyanın bir numaralı rampa sürücusu. neden böyle dedigini maltepede sürmüş olan herkes bilir. bilmeyenler için sıralıyorum. sonucta bu yazıyı maltepe skatepark hakkında arastırma yapan yetkili kisiler illaki görür. sürüculer bu yapılan rampalar hakkında ne düşünüyor bilsinler.
1. rampaların birbirleriyle bağlantısı yok
insan gercekten harcanan paraya üzülüyor arkadaslar. her rampanın karsısında başka bi rampa olmalıdır. eger olmazsa çok fazla enerji harcarsınız mesela sadece bi tane vert ramp oldugunu düsünelim (düşünürken bile kötü oldum) 20 metre geriden pedal basa basa geliceksiniz havalanıp hareketi yapacaksınız ve geri ineceksiniz. sonra tekrar rampaya girmek için durup dönüceksiniz sonra pedal basıcaksınız. işte saçmalık burda. bir rampanın karşısına aynısından bi tane daha koyuyosun butun sorun çözülüyor. bunu düşünmek çok mu zor?
2. rampa duzeni diye birsey yok
maltepede quarter degidimiz rampadan ikitane yan yana vardı iniş kısmına başka bi rampa koymuşlardı. ama rampa saga dogru... yanı siz hızlandınız hızlandınız rampadan havalandınız hareketi yaptınız sonra indiginiz gibi karşınıza başka bi rampa çıktı (rampa size dogu değil duvar varmış gibi düşünün) yanı durmak zorundasınız. aynı olay butun rampalarda vardı çunkü hepsi birbirinin önünü kesiyodu.
3. dayanıksız malzeme ve kalitesiz proje
sonuçta sizin kullandıgınız malzeme ahşap ve esnemesi var. eger bunun altını desteklemezsen kırılır. ornek olarak bmxte bütün agırlık 2 noktaya dogru dagılır ve sızın iniş hızınız ve agırlıgınız yapıdakı stressi arttırır eger çok esnerse kırılır. bunu düşünmek çok da zor olmamalı bence ama gördük ki zormuş arkadaşlar. bu yüzden rampalar kırıldı 1 ay tadilata girdi açıldıktan 15 gün sonra tekrar kırıldı 1 ay sonra tekrar kapandı ve bi daha açılmadı.
4. diğer saçmalıklar
kocaman bi pramıt, yan yana sıralı grind boxlar (bu arada grind atmak ibb tarafından yasakmış rampalara zarar(!) verdigi için) rampaların köşelerindeki kocaman borular.o borunun rampadan çıkışta hissedilmemesi gerekir ama sanki tümsekten geçer gibi sektiriyodu. herşeye eyvallah da o boru nedir arkadas resmen yüzlük boru koymuş yapan kişi. sanki mahalleye dogalgaz çekiyor.
bitirmeden önce su daniel dhers hikayesinin gerisini anlatayım
adam maltepeye geldı begenmedı 5 dakika durdu ve maltepedeki alanın 8 de 1 i buyuklügündeki pendik skateparka gitti. onemli olan ne kadar büyük rampalar yaptıgınız degil (bilirsiniz bizim ulkede hep en buyugunu yapma yarışı vardır bknz: en büyük hava limanı en büyük köprü en büyük avm en büyük büfe gibi. bu da en büyük skateparktı) ne kadar kullanışlı oldugu önemlidir. pendik küçük ama kullanışlı bi yer. pendigın 3 katı buyuklügünde avcılar skatepark mesela. istabnbulun en iyi skate parkıdır
sonuç olarak maltepedeki alan cok buyuk, eger iyi degerlendirilirse belki de avrupanın en büyük skate parkı olmaktan en iyi skateparkı olmaya terfi edebilir. inşallah bır daha maltepe skatepark ve bundan sonra yapılacak parklar hakkında böyle yazılar yazmayız.
herkese iyi sürmeler